newbie.dk Livet som pokerspiller: EPT Barcelona

søndag den 21. september 2008

EPT Barcelona

En uge i Barcelona under EPT´en gik ikke helt efter planen. Spillet i turneringerne var ikke helt optimalt hele vejen, og online blev det til en "lige ved og næsten" oplevelse.

Først og fremmest skal der lige lyde et lille undskyld, for denne noget forsinkede blog. Det forholder sig åbenbart sådan, at jo dårligere det går med spillet, jo mindre har man lyst og overskud til at skrive en blog, men det skal der laves om på i fremtiden, det skal nemlig gå godt i stedet for dårligt;)

Barcelona
Inden jeg tog afsted mod Barcelona sammen med Jesper "kipster" Hougaard, havde vi aftalt jeg tog ind til ham søndag d.7/9, da vi skulle flyve mandag morgen fra Kastrup kl.8.30, og derfor havde planlagt at spille tours, og så ellers droppe søvnen og tage mod kastrup ved 6 tiden, hvis ingen af os nåede dybt i nogle af vores tours, hvilket ik engang var tæt på. Jeg havde dog heller ikke sovet dagen forinden, så jeg måtte nappe en lur på et par timer, inden vi tog mod Kastrup. Turen til Barcelona gik helt efter planen (flyet afgik til tiden og jeg gik som altid stuck i kinapoker). I Barcelona mødtes vi med Stefan Raffay og Lars Hougaard, som ankom fra Bolton hvor de havde spillet GUKPT og landede samtidig med os, hvorefter turen gik til hotellet. Vi fik indloggeret os på værelserne og fik os en tiltrængt lur.

Turneringerne
Senere på aftenen stod den på 1K€ turnering, som jeg helt standard bustede ud af tidligt. Jeg spillede ganske enkelt dårligt, uinspireret og uden tålmodighed. Ik så meget at fortælle om derfra.

De næste par dage stod på afslapning for mit vedkommende, da jeg valgte ikke at spille ME, 8.000€ er simpelthen for meget, når man ikke føler man spiller godt og samtidig føler man er ekstra dårligt spillende i turneringer. Derimod stod den på 2K€ sideevent senere på ugen.

Da det er ved at være et par uger siden, kan jeg ærlig talt ik huske specielt mange hænder fra turneringen, kun de sidste 3. Jeg har spillet en god, diciplineret turnering, noget af det bedste jeg har spillet længe, da vi er ved 4 pause. Desværre har jeg lige tabt en større pot og er nede på ca. ½ avg. Første hånd efter pausen er der foldet til knappen som åbner stnd., (en ung highstakes online pro) og jeg skubber ind med 55. Han betaler med AK og jeg holder hjem. Et par orbits senere åbner utg (en spansk tyr jeg tidligere har spillet mod) for 3*bb, foldet til mig i BB og jeg kigger ned i QQ. Vores spanske ven har lige under avg., og jeg kunne bare lave et stnd. 3 bet, men vurderer et shove mod denne mand er større +EV. Allin og han tænker en 20 sekunder før han betaler med AJ som desværre suger ud. Vinder jeg denne pot er jeg rigtig godt med. Igen er jeg nede i lidt under ½ avg da samme scenarie udspiller sig som tidligere. Foldet til den unge gut på knappen som åbner og jeg skubber indover fra SB med 44, desværre har han TT og han holder fortjent hjem.



Et skud på 200/400plo

Indtil videre havde der ikke været den store succes i Barcelona, så nu skulle det være. Lars, Stefan, Zupp og jeg selv bestemte os for at tage et skud på de store takster. Lars, Stefan og jeg havde tidligere på ugen taget et skud på 50/100plo capped, hvor vi vandt en små 10K. De skulle selvfølgelig ud at arbejde og hvor ellers end HU mod Patrick Antonius. Vi smed de 10K i og Zupp smed 6K i, altså 16K fra start.

De første 10 minutter går med at der bliver stjålet lidt blinds frem og tilbage, hvorefter vi kommer ind i en 30K pot, som vi vinder. Jeg kan ærligt talt ikke huske hvad vi havde i den pågældene hånd. Nå, videre i teksten, skal man lave en raket skal det selvfølgelig gøres ordentligt og vi spiller videre mod Antonius, med den hensigt at hvis vi dobler en gang til sætter vi os ude. At spille med 150bbs hu mod en af verdens bedste er sgu alligevel lidt for ambitiøst.

Desværre falder den sidste hånd ikke ud til vores fordel. Jeg kan igen ikke præcist huske hånden, men det er nogenlunde sådan her:
KhQhJs7s, vi potter til 1200 og Antonius siger 3400, vi betaler. Flop er Q74 rainbow, Antonius stikker ud og vi shover ind. Antonius kan vise 3568 og har altså et wrap mod vores top 2.

Antonius rammer turn med en 6 og napper potten på små 64.000$. Vi er fra floppet af 50/50, hvis der var et coinflip jeg gerne ville ha vundet på den tur, så var det sgu nok der...

Tiesto
På sådan en tur til Barcelona, skal alt selvfølgelig ikke omhandle poker, og der blev selvfølgelig også tid til byture og hvad der hører dertil.

Specielt en bytur springer frem i min hukommelse.

Efter vores mindre heldige session mod Antonius, skulle sorgerne selvfølgelig druknes. Kongsgaard ringer og fortæller at de har et bord på en nat klub der hed Opium, samme klub hvor EPT Awards blev afholdt, hvor min gode ved Trond Eidsvig vandt en enkelt award, men helt klart burde havde vundet 2. At Luca Pagano vandt "player of the year" var jo intet mindre en tyveri ved højlys dag, eller ved mørklagt klub, helt obvious et mediestunt til ære for Pokerstars.

Stefan, Lars og jeg tager hjem på vores hotel for at skifte og jeg er meget tæt på at blive hjemme. Klokken er på det her tidspunkt 1.30 om natten og jeg er ikke super oplagt til en bytur, men det blev der heldigvis hurtigt lavet om på.

Vi havde 2 af de aller bedste borde på klubben, hvor vi havde udsigt udover crowdet på dansegulvet og Tiesto der fyrede den MAX af! Normalt er jeg ikke selv specielt meget til house, techno og dance, men i de rigtige omgivelser, så spiller det sgu max! Det var en super super fed aften, tilbragt sammen med nogle rigtig gode venner! Det er svært at beskrive hvordan stemningen er sådan en aften. Musikken pumper ud af højtalerne, flere hundrede mennesker står og fyrer den af på gulvet, mens et af de største navne står og vender den ene sprøde skive efter den anden. Alt i mens du står sammen med nogle af dine bedste venner, ved de bedste borde på klubben, med udsigt udover hele dansegulvet. Ganske enkelt en elektrisk stemning! Og nåå ja, damerne. Hold kæft hvor var der mange sprøde damer den aften, jeg kan hurtigt afsløre, at det bestemt ikke er sidste gang jeg skal se Tiesto live hvis det er standarden!


Alt i alt blev turen til Barcelona endnu en super sjov tur med en masse gode oplevelser! Desværre blev det også til et pænt rundt minus på 100.000kr for turen, men mon ik man kan finde nogle søde og rare mennesker på nettet som kunne tænke sig at betale for den, det er i hvert fald planen!:)


Næste blog kommer nok i næste uge efter DM er overstået, som jeg endnu ikke er kvallet til. Jeg har dog 2 skud tilbage i bøssen tirsdag og onsdag:)

1 kommentar:

poker sagde ...

spændende beretning om jeres barca tur, det lyder som om i havde en rigtig fed tur.