newbie.dk Livet som pokerspiller: Planer for August måned.

søndag den 10. august 2008

Planer for August måned.

En måned hjemme i Danmark, det er efterhånden længe siden jeg har prøvet det. Det betyder tid til en masse online spil samt et par forhåbentlig sjove weekender.


Så er det blevet tid til endnu en blog. Jeg forventer at jeg i fremtiden kommer til at opdatere en gang ugentligt, eller deromkring, alt afhængigt af hvor meget der er at skrive hjem om.

Tid til at trække i arbejdstøjet
August måned skal være måneden, hvor jeg virkelig renser max af, jeg har stort set ingen andre planer for måneden, andet end at grinde max igennem, og forhåbentligt få skrabet en masse knitrende $ hjem til Korsør. Altså det er jo det positive ved at bo i en by som Korsør, der er sgu ikke meget andet at lave end at sidde og grinde, og at bruge penge her i byen, er jo lidt svært, eftersom der stort set ikke er nogen butikker! Men når det er sagt, så har byen sgu sin egen charme, på en lidt uforklarlig måde, hehe:)

Da jeg kom hjem fra 1 måned i Vegas, ramte jeg et mindre downswing. Det var dels grundet jeg var running a bit bad, men lige så meget, fordi jeg ikke havde den store motivation, jeg var ligeglad om jeg spillede gode regulars, tænkte yderst kortsigtet, etc. Derfor har jeg nu bestemt mig for, at August måned, skal stå i selvdiciplinens tegn. Stram gameselection, ikke noget med at tage dumme skud på store spil, som jeg egentlig ikke har råd til at spille, og frem for alt tænke langsigtet og prøve at fokusere og analysere mit eget spil mere.
Alt dette skulle forhåbentligt resultere i en rigtig fornuftig måned $ wise:)

Generelt synes jeg, der er mange spillere, som ikke tænker nok over gameselection, BRM mv., især inden for Heads Up, som er mit main game. Det er klart man bliver nødt til at spille dygtige spillere, for at udvikle sit spil, men dermed ikke sagt, at man behøver gøre det hele tiden. Gør det i det rigtige tempo, og tænk lidt langsigtet, i stedet for det hele skal gå så stærkt. Hvis du tager dig den tid det tager, så vil du også være bedre stillet, når du skal til at rykke op i et højere spil. Et eller andet sted, så gælder det vel om at maksimere sin $/hr, og ikke minimere den, som man gør ved at spille uden gameselection. Det er personligt noget, som har været et stort problem for mig, men efterhånden er jeg sgu ved at have forstået det:) Det minimerer også swings, for selvom du er running bad, så er det sgu ligefør man ik kan tabe med god gameselection i længden, så det er altså også lidt sundere for psyken:)

Målsætning
Jeg synes personligt det er godt at have målsætninger for hver enkelt måned, sammen med nogle større årsmål. Det med at man får skrevet ned hvad man vil opnå, gør noget ved ens psyke. Man bliver meget mere bevidst om hvad man skal og hvordan man skal gøre det. Personligt spiller jeg uden tvivl bedre, såfremt jeg har et mål der skal nåes, så har jeg noget at sigte frem imod. Man kan nemmere se det store billed hvis man tænker på den måde, man ved man opnår noget stort, hvis bare man tager hver enkelt dag seriøst.I den forbindelse lige et citat:
"Husk, målsætninger er bare vejledende minimum".

Mht. min personlige målsætning for denne måned, så havde jeg fra starten af måneden, sat den til 2.000$ pr. dag, 2 buyins, i gennemsnit, hvilket ville være en fornuftig måned. Det skal vindes udelukkende på 5/10 Heads Up, hvilket bestemt ikke er et urealistisk mål, så længe der bliver lagt lidt timer i og jeg har en bare nogenlunde gameselection. Desværre er der bare sket det, at jeg er ramt direkte ind i et decideret downswing, og derfor står måneden indtil videre kun i et stort 0, hvilket jeg nærmest er tilfreds med, set i lyset af hvordan det hele har kørt. Derfor ser det umiddelbart ud til, at jeg ikke når mit mål, men der er dog stadig 20 dage tilbage af måneden og meget kan nå at ske endnu.

Herretur
Udover at bruge en masse tid bag skærmen, skal der også være plads til andet end poker. Martin Clemmesen, aka Clemme, har invitere til et festligt arrangement i midten af August.
Hvad der helt præcist skal foregå ved jeg faktisk ikke, da det er Clemme, der top hemmeligt, har lagt programmet, og derfor kun har fortalt hvor og hvornår vi skal mødes, men jeg er sikker på det bliver en yderst festlig dag, hvor det ikke er usandsynligt, jeg ikke kan huske alt i detaljer, dagen efter, hehe:)

Studenterhue
Senere på ugen er der inviteret til studenterfest i Roskilde. Min gode ven, Lars Hougaard, DenRødeHaj, MiniKip (sorry, men det nick er sgu for sjovt:), er blevet student, det skal selvfølgelig fejres med manér og et brag af en studenterfest! Derfor er undertegnede selvfølgelig inviteret, så man er sikker på, det bliver en festlig og sjov aften. Det er sgu sjældent jeg ikke står for et komisk indslag, godt nok ofte på mine egne bekostninger, men hvad gør man ik for fællesskabet, hehe:)
Tillykke med huen mate, godt nok skulle du op til lidt flere eksamer end de fleste andre, men altså wtf, man kan jo ligeså godt bestå med stil og tage samtlige eksamer, når det nu skal gøres!

Flightsimulator
I forbindelse med at min far fyldte 50 år, skulle jeg prøve at finde på en lidt alternativ gave. Min far, og min lillebror ligeså, er bidt af en gal flyver. De elsker begge at sidde foran computeren med diverse flyspil, eller gå ud og flyve med deres egne benzindrevet flyver, altså de bruger sgu næsten ligeså meget tid på det, som jeg bruger på poker!

Jeg har derfor givet min far en tur i en F16 flysimulator, og jeg har selvfølgelig også sørget for en plads til mig selv, da jeg selv altid har villet prøve at flyve i sådan en satan. Bl.a nævner de, at "F16 flysimulatoren har modtaget forsvarets 'vinger'. Major og F16 pilot Martin Aarestrup Friis udtaler at dette er det absolut tætteste man kommer på at flyve en F16, hvis man ikke skal indenfor dørene i forsvaret.", og da jeg under ingen omstændigheder skal i forsvaret, så kommer jeg nok næppe tættere på!

Update fra i Søndags
Altså kan man spille dårligere end jeg gjorde i søndags? Jeg tror det næppe! Jeg formåede at være 0/5 ITM (red. in the money), i de 5 tours jeg spillede. Der er faktisk ikke det store at berette fra nogle af turneringerne, jeg formåede aldrig rigtig at komme igang i nogen af dem, og bustede i 3/5 i stnd. flips og de 2 andre hvor jeg bliver fanget i steals. Det skal dog ikke afskrække mig fra at give det et forsøg igen i aften hvor jeg spiller en 4-5 stykker igen.

Well, turneringerne begynder så småt at starte op nu, så jeg vil starte op for en ny arbejdsdag:)

Husk: Hastværk er lastværk

1 kommentar:

Kim Dahl Kristensen sagde ...

Spændende læsning, ser frem til at læse mere.