newbie.dk Livet som pokerspiller: Mit første indlæg

søndag den 3. august 2008

Mit første indlæg

Intro
Idag vil jeg så lave mit første indlæg i denne blog, som forhåbentligt vil blive en interessant, lidt anderledes og indsigtsfuld blog.

Mit navn er Thomas Nielsen, jeg er 23 år, og har pokerspillet som mit levebrød.
Jeg har haft poker som min primære indtægt siden slutningen af 2006, hvor jeg sagde mit job i Danske Bank op, for at prøve noget andet, jeg ville rigtig gerne prøve at spille WSOP (red. VM i Vegas), samt rejse rundt og få set verden.
Allerede sidste år fik jeg så prøvet at spille WSOP, og hvilken oplevelse det dog var, måske en af de største i mit liv. At spille WSOP for første gang i sit liv, er simpelthen så specielt!Sidste år kom jeg i pengene med en placering som nr.440, i år måtte jeg takke af allerede på dag 1, men sådan er gamet engang imellem.
Jeg har siden starten af 2008 rejst en del rundt, og har bl.a været i: Irland, England, Italien, Frankrig, Thailand og USA i år. Jeg er nærmest nået det punkt, hvor jeg er blevet afhængig af at rejse, altså, kan I forestille jer, at I kommer hjem fra Las Vegas, til intet mindre end Korsør, jeg siger det lige igen, Korsør!?Altså wtf?Er det overhovedet muligt at få et større kulturchok end at gå fra Las Vegas, Sin City, stedet hvor alt kan lade sig gøre så længe du bare har pengene, altså muligvis en af de vildeste byer i verden, til muligvis den kedeligste by i verden!Hold kæft hvor man dog hurtigt keder sig ihjel....Jaja, i know, jeg burde flytte ind til byen, København, og jeg er også så småt begyndt at kigge mig omkring, men mere om det en anden dag....

Hvorfor endnu en blog?
Jeg har valgt at lave denne blog af flere årsager. Primært synes jeg det er sjovt at skrive på denne måde. Derudover kan denne blog fungere som en god måde, at opdatere folk hjemme i DK på, de gange jeg rejser osv.
Til sidst, men ikke mindst, har jeg valgt at lave denne blog, for at give folk en indsigt i, hvad det vil sige, at spille poker professionelt. Det vil sige, fortælle lidt om alle de positive ting, fortælle lidt om negative ting, give et indblik i hvordan tingene kan gå op og ned osv. Jeg vil forsøge at give så godt et indblik i livet som gambler som muligt, og vil derfor ofte ikke beskrive den ene pokerhånd efter den anden, for det har vi sgu alle sammen set efterhånden,right?
Men derimod snarere fortælle om en oplevelse jeg har haft, hvad jeg har af planer, hvordan det går generelt, samt andre dagligdags ting, som jeg finder interessante nok til bloggen.

Søndag, turneringsdagen
Det er blevet søndag, og derfor tid til en hulens masse turneringer. Søndag er altid den helt store turneringsdag, vi er mange som spiller en 5-10 forskellige turneringer søndag aften, med håbet om at gå hele vejen og få sin andel af alle de $ som ligger derude og venter...
Turneringer er ikke mit A-game, mit foretrukne spil, men det til trods, er jeg sikker på, at der nok skal komme en større sejr inden året er omme, det er i hvert fald målet:)
Hvad netop mit A-game er, kan jeg jo evt. komme ind på i en af de næste blogs.

Personligt skal jeg idag spille flg. turneringer:

Sunday Warm Up, 215$ buyin
Sunday Million, 215$ buyin
Ipoker 250K$ gtd 215$ buyin
40K£ gtd, crypto, 240$ buyin
CPC kval, crypto 270$ buyin

Samlet buyin, 1155$. I næste blog vil jeg kort fortælle lidt om hvordan det er gået hertil aften, og om det gav pote at spille de 5 turneringer, jeg krydser fingre:)

Transport problemer
Til sidst men ikke mindst, vil jeg lige fortælle om et mindre transportproblem jeg har for tiden...
Det er sådan, at jeg er den heldige ejer af en Mazda MX3, V6. Den bil har jeg nu haft i små 3 år, og den har virkelig tjent sin værnepligt godt, altså jeg mener, det tænder hver gang, den går aldrig i stykker, den kører tilpas hurtigt, generelt en bil som jeg virkelig er blevet glad for, men det er jeg bare ikke mere!
Der sker det, at jeg på vej hjem fra nogle kammerater, overbeviser mig selv om, at lige netop min bil, den kan sgu da godt tage sådan et 90 graders sving, med 75 km/t, det kunne den så bare ikke. Den skrider ud, som jeg jo godt vidste den ville, men som jeg troede, som den sande Schumacher jeg er, at jeg sagtens kunne styre, det kunne jeg bare ikke!Jeg mister kontrollen over den, hvilket medfører, at jeg rammer nogle kantsten meget hårdt og bilen fortæller mig øjeblikkeligt, at den slags behandling gider den sgu ikke finde sig i, og stopper derfor med at køre videre. Altså bærearmen til hjulet er knust og noget med styretøjet er sgu heller ikke helt optimalt.
Jeg må slukøret tage en taxa hjem resten af vejen. Bilen bliver forholdsvist hurtigt lavet, og jeg kører et smut til København i den, lige er man nået til København, ja så knækker udstødningen, altså come on, den er lige blevet lavet, og så går den satme i stykker igen! Heldigvis har jeg en far som er mekaniker og meget behjælpsom, så han kører derfor til København, han fikser den lige midlertidigt, så jeg kan få den med hjem og lavet, igen.

Han får den lavet her for et par dage siden, og igår var jeg så inde hos en kammerat i København igen, ja på vej hjem går lortet i stykker igen!!Altså ffs, den bil har kørt perfekt i 3 år, og så bare fordi jeg skal køre en lille bitte smule galt i den, har den nu været i stykker 3 gange på én fucking uge!
Løsning, jeg køber ny bil snart, med stor sandsynlighed en Nissan 350Z. Har kigget på den bil i evigheder, og nu skal det sgu være, tror jeg, hehe...

Ha´ det godt indtil næste gang!

1 kommentar:

GusX42 sagde ...

Hey og velkommen til Blogland.

Det lyder som en super spændende blog og jeg vil følge den uge for uge.

jeg er noget imponeret over at i kan leve af pokeren og fastholde selvkontrollen, især ved online poker.

Hvis det ikke gør noget, så linket jeg til din blog fra min, og hvis du får blog links op, så skal du være velkommen til at smide mit link op:
http://gusx42.blogspot.com/

Ser frem til dit næste blogindlæg.